Hlavy států euroatlantického prostoru mohou být zastánci různé politické orientace na pravo - levé ose.Většina z nich je ale respektována jako kultivovaná osobnost dokonale ovládající etiketu veřejného -diplomatického projevu státníka.
Je to dáno tradicí mnohaleté demokracie v těchto zemích /příkladem budiž třeba Anglie či USA/, tradicí výchovy v rodině, pěstující přirozenou úctu k autoritě a respektující nutnost vzorů jako příkladů k následování pro mladou generaci.
Po světoznámém prezidentovi T. G. Masarykovi vstoupili do tohoto klubu evropských elit též Václavové Havel a Klaus a nyní Miloš Zeman. Čím přispěli lze historicky zatím posoudit pouze u prezidenta Masaryka, ale svoji trošku do mlýna přidali i naši porevoluční prezidenti.
O dvou Václavech - tolik osobnostně a morálně odlišných tento můj komentář není. Čtenář tuší, že následující řádky budou o vášnivém kuřákovi, lidovém tribunovi s láskou k šunce od kosti, který nepohrdne nabídnutou skleničkou a nad ní poleví uzdu ke svým známým „inteligentním“ bonmotům, druhdy nevkusně či machisticky zaměřeným. /Příkladem budiž komentář k obětem povodní, které by tento muž politoval, teda pokud by to nebyli novináři/. Bonmot více hloupý a hrubý, než vtipný - jak říkával pan Werich.
Aniž bych sahal do daleké historie, vidím zde jistý vzor v prezidentu Gottwaldovi, ten ale kouřil - světe div se - buržoazní dýmku, nicméně po 3 sklenkách slivovice by se některé shody našly. No a samozřejmě Jelcin - známá ruská figura, Rus a Slovan každým coulem, tak nějak taky lidový chlapec.
Mentalita Zemana je veřejnosti známá, jeho první excesy s virózou na Korunovačních klenotech zůstanou nezapomenutelné. I přesto si udržuje cca 50% popularitu u veřejnosti, což je pěkné zpětné zrcadlo o našem národě, víceméně levicově orientovaném. Nic nového, ani překvapivého.
Kroky prvního přímo zvoleného prezidenta na politické šachovnici doporučuji pozorně sledovat. Jeho v minulosti zhrzené ego ranou z řad tehdejších spolustraníků sociální demokracie bude ovládat prezidentovu snahu o „přeskupení“ levice děj se co děj, jeho slovyk tomu bude potřebovat pár užitečných idiotů. První dějství v loutkové vládě nám právě začíná. Nikoho nezajímá, policii a státní zástupce nevyjímaje, že ministr financí Fischer byl odměněn dobře placeným místem právě za svoji loajalitu před druhým kolem prezidentských voleb, kdy v typicky normalizačním schématu, které znal z minulosti, dal přednost záchraně kariery před záchranou svoji důstojnosti. No a vyřešil dluhy z kampaně, 5 milionů mu hnednasypali ti, kteří u Honzy jednoho dne zaklepou na ministerské dveře.
To, že prezident nazývá ústavní zvyklosti idiotské, jako kdyby mi rezonovalo v uších známouozvěnou z dob totalitních - soudruzi ona ta ústava se dá vykládat po našem.
Jsem si vědom toho, že minulá pravicová vláda udělala řadu chyb. A také za ně dostává po zásluze na frak. To ale ani na okamžik neznamená, že na principy konzervativní pravicové politiky - tolikrát ve světě vyzkoušené - rezignujeme. Je to právě naopak. A má li současný prezident potřebu tancovat kozáčka na levicové stranické veselce, budeme ho na pravici bedlivě pozorovat. A nabídneme podium pro zcela jiný tanec. Pravicový volič musí vědět, že má stále koho volit - program jeho stran se nemění. Pojďte do toho klání s námi!
MUDr. Jan Marušiak, Ph.D.
člen Regionálního výboru TOP 09 Liberec
kandidát č. 2 pro následující volby do PS PČR
kandidát na senátora ve volbách 2010
Komentáře
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
12. Červenec 2013 - 17:24 | Lubomír Šádek
Vážený pane,
MUDr. Jane Marušiaku, Ph.D., člene Regionálního výboru TOP 09 Liberec, kandidáte č. 2 pro následující volby do PS PČR, kandidáte na senátora ve volbách 2010 (snad jsem nic neopomenul).
Vůbec se neznáme, to předesílám zejména pro případné další komentující. Váš příspěvek na stránkách zdejších I-N jsem četl velice pozorně. Ve vztahu na výčet Vašich funkcí pod příspěvkem, je mně poněkud líto, že jsem stejně obsažné příspěvky a komentáře z Vašeho pera nezaznamenal i v minulosti (je možné, že jsem nechtěně koukal jinam).
Obecně vzato, nemám s obsahem Vašeho příspěvku zásadní problém. Byť zdejší obdivuhodná přispěvatelka, osmdesátiletá paní babča Lipča, to co Vy, pojmenovala takřka shodně mnohem dříve a slovně mnohem úsporněji, navíc bez stranických legitimací či preferencí. Umí to lépe než my! Tím se jí omlouvám, že i níže si pomůžu jejím deníčkem.
Vyjadřovat se k panu prezidentovi podrobněji nechci. Kdysi dávno jsem ho měl v oblibě. Inteligenci snoubil s mimořádnou (až teatrálně talentovanou) schopností zaujmout či pro jiné oblbnout. Tak dle očekávání konal i v prezidentské kampani. Tak koná stále. Jsa narcis, jinak ani konat nebude. Oproti kolegovi narcisu Klausovi, nemusí mít pro motivaci kolem sebe klub naprosto ortodoxních adorantů, on i ten klub ošéfuje. Bonmoty byl proslaven. Oprávněně. Nyní se většina bonmotů pana prezidenta svým obsahem dostala na úroveň obsahu kanalizací. Věci kolem a navazující raději nekomentuji, ano i jiní jeho "kolegové" nabyli pocitu, že vše je dovoleno. Paní babča Lipča vše charakterizovala pouze bonmotem na téma: Hitler, Zeman, alkohol, abstinent. Ano z úst pana prezidenta. Osobně dodávám, co třeba Napoleon? Dle historiků také chlastal a jak skončil?! A ruský prezident Putin? Má náš pan prezident pocit, že je více? Putin jistě není anděl ctností, ale nechlastá! Náš pan prezident snad již při každém veřejném vystoupení se jeví unaveně, nemocně, třeba i oprávněně... Jsou státy, které před slibem zveřejní zdravotní stav hlavy státu...
Omlouvám se, že jsem poněkud odbočil. Pane doktore, Váš příspěvek bych vnímal mnohem lépe, pokud by ten pomyslný popel na hlavu se neodbyl spíše symbolicky a dle mého zjevně neupřímně! Vy skutečně jste přesvědčen, že guru TOP 09, pan Kalousek, je nositel ctností? Lidem vnímaný jako chameleón, zcela správně a oprávněně - počet stranických legitimací a ještě větší počet názorových salt to podtrhuje. Pan kníže, šéf TOP 09, škoda slov. Ten kníže mně nevadí, proč ne. Takřka málem prezident - spí při projevu ministryně zahraničních věcí USA, spí při projevu zvoleného prezidenta, majetkové záležitosti a aktivity v tomto raději nepitvat... Ano, není jediný!
Vážený pane doktore, co nám obyčejným občanům, mimo nesmyslného, mimořádně hloupého a naprosto iracionálního lpění na ministerských postech, chcete za TOP 09 nabídnout? Budu velice rád (jistě nikoliv sám), když několik dnů zcela známé komentáře nebude zbytečně opakovat, ale jasně, věcně, konkrétně a pochopitelně seznámíte čtenáře I-N, co, jak, za jakých podmínek atd. nabízíte, chcete, budete se snažit!!! Nejenom celostátně, ale i regionálně!
S úctou
NahoruMgr. Lubomír B. Šádek, rodný občan města Česká Lípa
funkce, další tituly a zásluhy byvší, jsoucí či budoucí vynechávám
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
12. Červenec 2013 - 17:56 | Lubomír Šádek
P.S.:
Pane doktore, stran tzv. ústavních zvyklostí či asi i nezvyklostí! Pominu osobité sdělení hlavy státu k tomuto včetně základu slova "idiot*". Já bych se tak doufám nechoval, taky nejsem prezident (co se dá dělat). Očekávané se plní. Miloš Zeman jiný nebude, na Vysočině měl dostatek času (lépe než na nějaké samotce) vše promyslet do nejmenších detailů. Ještě se budeme divit...
Z hlediska parlamentních stran, prvořadě koaličních, je snad vše zcela jasné! Mají-li s panem prezidentem "problém", tak řešení je pouze jedno - rozpuštění, vypuštění (díky pane Svěráku). Dokonce dodám, já bych ho během několika dnů naprosto uzemnil. Vy jste všichni neuvěřitelně bezradní až hloupí! Chcete-li jinak (Vy, Vaše strana, Vaše koalice), tak zjevně nejste schopni vnímat realitu a možnosti, současně asi neumíte, tak proč tam jste?! Vážně, takový je prosím život...
LBŠ
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
12. Červenec 2013 - 21:54 | hlodavec
Že by dvě jelita Havel s Klausem byli nějaká elita...tak to opravdu ne.
NahoruKdožkoliv bez viny, hoď po něm kamenem
13. Červenec 2013 - 16:03 | Petr Los
Vážený pane doktore doktore,
Nahoruvelmi by mne zajímalo, co si od Vámi napsaného článku slibujete? Pokud jste chtěl jen sdělit veřejnosti svůj názor, že Vám leze Zeman krkem a není to Váš hrnec melty, máte na to plné právo. Pokud jste však začal dělat ehm, tak trochu dopředu předvolební marketing sobě a Vaší slavné a zodpovědné straně stavíce ho na klasickém pošklebování se levicovým voličům, pak se obávám, že jste to nevzal za dobrý konec. Víte, já si dovedu představit (a všichni jsme to již mnohokrát viděli) jakých politických veletočů je schopen Váš faktický předseda Kalousek. Jeden den se bije v pravicová prsa, druhý den vstupuje do koalice s levicí aby z ní třetí den opět vyskočil, protože se mu naskytl jiný, lepší kumpán. Zeman (ač ho také nemusím) však zatím na ulici nezfackoval žádného svého odpůrce, ani se nezkároval tak, že nebyl ze sebe schopen dostat souvislou větu při dvacetiminutovém rozhovoru s novinářem. Vy, tak nadšený straník, jste to snad neslyšel? No, udělal to asi měsíc po jeho bonmotech o korunovačních klenotech během povodní. Zeman prostě měl virózu a jen se pomotával (ne poprvé) a ten Váš nejlepší ministr financí celého Vesmíru se zase povodňově přepracoval (ne poprvé).
Víte, já si myslím, že vy, strana tradice a odpovědnosti, jste již předvedli docela dost (jak správně píšete). Zejména Váš pan ministr Drábek se svými asociálními reformami, fízlovským a protilidským systémem DONEZ, zkolabovanými úřady práce, kde excelovala též jeho pravá ruka, genius počítačových systémů, symbol pravicové odpovědnosti a neúplatnosti pan Šiška. Též Váš stínopředseda, "punkové simulakrum" jak ho trefně popsal filosof Jiří Belohradský, není už také žádný slušňák a servítky si moc nebere (ani v diplomatických kruzích). Jenže u něho je to vtipně knížecí a blíže k lidu a Zeman je jen gottwaldovský pohrobek, že? Proto máte potřebu proti tomu povstat a povolat všechny pravicové věrné aby se netancovalo na levicové veselce, jak říkáte. Moc děkujeme za připomenutí, že stále víme, koho máme volit. Už jen vymyslet nějakou novou "řeckou lež" a rozeslat nové složenky s aktuálním státním dluhem, který jsme způsobili my voliči, protože jsme si žili jako prasata v žitě, zatímco vy jste dřeli jako koně (a měli za to jen pár settisíc na odměnách) a máte nás na lopatě.
Re: Kdožkoliv bez viny, hoď po něm kamenem
13. Červenec 2013 - 17:57 | F. Chot
Ufff! To je ale argumentační smršť!
NahoruDobré.
oprava
14. Červenec 2013 - 7:21 | Petr Los
opravuji - filozof Václav Bělohradský
Nahoruoprava
14. Červenec 2013 - 7:21 | Petr Los
opravuji - filozof Václav Bělohradský
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
14. Červenec 2013 - 12:13 | moldavit
Pane doktore!Je vidět,že jste dobře píchl do vosího levicového hnízda,které se jinak slétává jako včeličky na med,pokud napíše příspěvek pan komunista Chot.To abych použil jejich způsob argumentace.Všimněte si-argument je asociálními reformami,fízlovským a protilidským systémem , ten Váš nejlepší ministr financí celého Vesmíru atd,atd.samé konkretní věci.
NahoruJen pro doplnění,minule se tu chlubili,jak grilovali slečnu Kocumovou.Chápu.Prokázala předraženost zakázky o 25 mil.Levicoví kmotříci tak přišli o tučnou sumičku na další přerozdělení.To člověka skutečně naštve.A dá to najevo...
Chápu taky,že levičáci,povětšinou odkázaní na to ,co se uloupí /pardon přerozdělí/ z toho,co vytvořili nenávidění pravičáci ,nemají z Kalouska a Drábka radost.
Viděl jsem televizní debatu o S kartách.Podmínky,které běžný uživatel platebních karet zdaleka nemá.Proč jsou dle levice špatné?Banky prý by věděly o jejich příjmech.Zákon o bankovním tajemství existuje,ale paní pošťačka je zárukou ,že se to nikdo nedoví.Zkrátka levicová logika
No a k Zemanovi.Prezident Zeman má takové voliče,jaké si zasouží.Víc netřeba dodat.
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
14. Červenec 2013 - 14:11 | moldavit
Odpovím panu Zahradníkovi.Pan Los tady oprášil řeckou lež a státní dluh darebáka Kalouska.
NahoruTakže konkretně.V Řecku se asi žije nad poměry.Akorát moje spolužačka,tam žijící , moc neví a žije na pokraji chudoby.
Ono totiž není levičákům příliš známo,že státy řítící se do zkázy nestrhne až tak výše státního dluhu jako úrok z něj.Ten se totiž neodvíjí dle přání levicových voličů,ale od hodnocení počínání ministerstva financí zahraničními ratingovými firmami.
Je známo,že po nástupu darebného Kalouska a asocialní vlády byl zlepšen natolik,že stát ušetřil 12 mld.korun.Deficit se po Fišerově hospodaření s ,5,8 % snížil pod 3% a byl vytvořen rezervní fond na splácení státního dluhu ve výši 180 mld.
Letos byl poprvé po 15 letech snížen státní dluh a od začátku roku narostl pouze o 10mld.A co Sobotkovy 140 mld dluhy za největší konjuktury?
Proč o tom levicoví guru taktně mlčí?Třesou se na vládnutí.Pokladnu dal Kalousek dohromady a může začít socialistická veselka.
Jiří Walter
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
14. Červenec 2013 - 21:20 | moldavit
On mluví a poslouchá,když je potřeba.On nenazval jednání v duchu ústavy idiotským a nikdy neprojevoval snahu obcházet demokraticky zvolený parlament,Narozdíl od Zemana,který si nadiktoval i svou vládu.Už to před ním v dějinách dva socialisté udělali.Hitler a Gotwald.
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 9:51 | Radosta
Pane Zahradníku, je u nás velká skupina voličů, která některá prohlášení stejně nepochopí, neboť je myšlení bolí. A důležitější pro ně momentálně je, že Džambulka se vrátila s Pepou do Uhříněvsi.
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 13:11 | Lubomír Šádek
Car Miloš I. se komentáři v tisku prý nezabývá. Proč by také měl? Na takovou práci má kolem sebe zaměstnance slušně placené z veřejných financí. A tak vysoký hradní úředník Mynář se stává (obdobně jako tomu bylo u exprezidenta) významným politikem, aktivním politickým komentátorem a dost možná i nadšeným hradním šaškem s visačkou SPOZ. Dnes tudíž zase vše komentoval. Mimo jiných velkých myšlenek vyslovil politování a hluboké zklamání, že se pan kníže jeví více Rakušákem než Čechem... Novináři a média obecně musí mít radost - v politice, zejména v té české, okurková sezóna neexistuje.
Naprosto souhlasím s Alanem, že pro velkou skupinu voličů je Džambulka s Pepou momentálně důležitější. Vůbec se nedivím. Být normální občan a současně stále rozumět politickému divadlu, to tak nějak nejde dohromady. Eskapády ze života Džambulky jsou vlastně srozumitelnější, zajímavější (nejenom na pavlači), uchopitelnější. Dle mého sice lidsky dosti smutné, ale co naděláme. Na druhou stranu lze závidět. Kdo z nás směle a upřímně řekne, že má někoho, kdo ho obětavě, nadšeně a jistě nezištně s láskou a z lásky přebalí, vykoupe, oblékne, dudlík namočí do dobrého moku...
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 13:27 | moldavit
Politickým šarlatánům, jako jsou Berlusconi, Orbán a Zeman, jde pouze o rozšiřování vlastního vlivu, o udržení své strany u moci a o prebendy pro své podporovatele. „Dobro a strasti vlastních občanů jsou u nich až na druhém nebo třetím místě. Kdyby jim totiž šlo o ně, nezačínali by tito pánové vůbec se svými pletichářskými hrami o moc, které rozdělují společnost,“
NahoruTak to vidí Rakušáci.Stručně a pravdivě
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 13:56 | Lubomír Šádek
Jiří, také jsem četl velice pozorně komentáře v rakouských médiích včetně rozhovoru s Karlem Sch. Snad se nemýlím, dodám-li, že se zase jednou shodneme. Věk, životní zkušenosti, úspěchy či nezdary, zdraví a nejenom to, jsou důvodem, že preferuji snahu o většinovou shodu v zájmu občanů. Mocenské hrátky těch či oněch jsou natolik tristní a velké, jako kdyby lidé (národ) skutečně bylo to nepodstatné. Rozdělování či přesněji rozeštvávání společnosti je takřka za hranou únosnosti. Být tomu naopak, strasti se minimalizují až časem vymizí a dobro bude obecné. Chápu, že předešlá věta se nemusí některým líbit, může být považována za idealistickou (nerad bych použil slovo "havlovskou"), přesto stále věřím, že to tak být může...
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 20:19 | moldavit
Luboši,shodneme se.Ale nejvíc mne mrzí jedno.Tato vláda se nevymykala z toho jaké byly ty předešlé.Až na jedno,jak jsem již několikráte zdůraznil.Nechala policii skutečně dělat svou práci.Samy na to doplatila.Je jisté,že další vlády se poučí...Ministr Pecina lže v zájmu Zemana již teď
NahoruA ještě jedno.Výrok rakouských novin se hodí,bohužel,na většinu našich politických stran a jejich politiků.
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
15. Červenec 2013 - 16:21 | Jan Tichý
Možná v Německu kolem roku 30 byla taky nějaká VIP-Džambulka pro většinu lidí momentálně důležitější!?
Proto bezvýhradně souhlasím s Karlem i s postřehem Karla Hvížďaly:
Nahoru"Zatímco my se ptáme na události, které se nás bytostně dotýkají, jako na záležitosti, které se odehrávají někde jinde, mimo náš prostor, které sledujeme jen jako diváci, kteří se koukají na cizí zápas, Rakušané nechápou, proč nejsou naši politici aktivní, proč se nebrání proti extenzivnímu výkladu ústavy a proč i my občané jim takové chování tolerujeme."
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-zeman-versus-cesi-a-cizinci-dvz-/p_politika.asp?c=A130711_215648_p_politika_wag
Re: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
9. Srpen 2013 - 10:49 | Jan Tichý
Tak náš virtuální borský politolog opět selhal :o)))
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
9. Srpen 2013 - 11:16 | Radosta
Zeman to má tam, kde to chtěl mít. Ve vládě vzniklé na základě předčasných voleb zase bude mít své lidi. Takže mu nelze upřít, že za nitky tahá dokonale. Jestli to je státotvorné je věc druhá.
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
9. Srpen 2013 - 16:49 | Jan Tichý
Nedávno byla sněmovna kroužkováním taky "vymetena". Nevím, jaké zázraky si slibujete teď. Voliči jsou přece pořád stejní, a polovina si zvolila Zemana.
NahoruRe: K výroku prezidenta ČR ohledně ústavních zvyklostí
10. Srpen 2013 - 11:38 | Radosta
- Rozpuštění Poslanecké sněmovny a co nejrychlejší vypsání voleb žádá 72 procent lidí, ukázal průzkum agentury Median -
To jsem zvědav, kolik procent lidí k těm volbám příjde.
Nahoru